29.07.2022
un mesaj scurt poate fi lăsat aici
nume email  
mesaj

 

29.07.2022

 Pentru inceput anul acesta am nevoie de 2 asistenti ... in final probabil ca numarul corect va fi 4 dar  pana imi fac o imagine completa asupra desfasurarii cursului voi incepe asa cum spuneam cu 2 asistenti...astept cererile voastre pana cel tarziu pe 27 august

 

27.07.2022 

 REZULTATE - actualizate dupa redistribuiri

S-au prezentat la examen 44 de elevi

33 au intrat la arhitectura in limba romana

  4 au intrat la arhitectura in limba engleza

  1 a intrat la arhitectura de interior

  1 a intrat la conservare restaurare Sibiu

  3 au intrat la urbanism 

Asadar un total de 42 sunt studenti din cei 44

18.07.2022

 Mesaj pentru cei care au fost la pregatire in perioada 2021-2022 (cl 11-a) si vor sa continue 

Pentru voi am pastrat locurile dar vreau ca pana pe 31 iulie sa-mi trimiteti o confirmare pe mail... poate intre timp m-ati ascultat si o parte v-ati razgandit...dupa aceasta data daca nu primesc de la voi niciun semn consider locurile libere si le voi da altor elevi care asteapta un raspuns de la mine...repet: dupa 31 iulie va veti inscrie ca orice om completand scrisoarea de intentie si asteptand de la mine un raspuns in masura in care va mai fi un loc liber. Procedez asa pentru ca deja locurile sunt cam toate ocupate...5 mai sunt disponibile...

17.07.2022

 Despre examenul de anul acesta

 

Sunt multe de discutat...voi incepe cu copiii care vor sa devina arhitecti.

Pe masura ce trec anii am observat la ai nostri copii trei „calitati” adanc cultivate si intretinute cale de 12 ani de sistemul nostru de invatamant:

Copiatul...nu intru in amanunte legate de comportamentul din liceu (profesori care nu-si fac treaba, memorarea unor comentarii care anihileaza orice urma de personalitate, note mari nemeritate, etc)... ma voi referi la comportamentul din fata plansetei...dupa ce primesc o tema ...oricare ar fi ea...are loc urmatorul scenariu care se repeta de fiecare data: incepe o foiala...unii cauta infrigurati si pe ascuns pe telefon, altii incep sa se consulte intre ei incercand impreuna sa gaseasca o solutie, cativa nu se agita mimeaza gandirea profunda...dar de fapt asteapta  sa copieze de la cei de alaturi cand acestia sunt gata....foarte putini incep sa caute o solutie folosind propria gandire si bazandu-se pe cunostintele acumulate in timp...incep sa faca cateva schite...inca una...si inca una ...pana cand se hotarasc si deseneaza solutia finala pe hartie...

Limba romana....Copiii nu inteleg limba romana...!!!...nu inteleg un text care descrie o problema de arhitectura.. de geometrie descriptiva, de orice...

De ce se intampla aceasta?...eu cred ca tot scoala este de vina...profesorii ar trebui sa puna accent pe folosirea corecta a limbii romane si mai putin pe Slavici, Agarbiceanu sau Cosbuc...ar trebui sa gaseasca o metoda pentru a-i determina pe copii sa revina la o activitate pur umana care a devenit in Romania sport extrem: CITITUL ... lectura ar trebui sa fie activitatea de baza si nu studiul unor scriitori care de mult nu mai au trecere in epoca pe care o traim....

Munca ... Multi vor sa devina studenti la arhitectura fara sa munceasca!...asta se intampla pentru ca desenul nu este pasiunea vietii lor...pana in ziua examenului acestia nu cred ca ar putea pica ...doar toata viata nu au avut niciun esec....totul a mers conform planului...toata lumea a facut liceul ... indiferent de note calculatorul i-a distribuit la un liceu si toata lumea era fericita (eu cred ca 30% din cei care au terminat liceul nu ar fi trebuit sa intre)

 

 

La examenul din 11 iulie majoritatea nu au rezolvat problema de gd pentru ca nu au inteles textul sau l-au interpretat aiurea....problema fiind de o mare simplitate....!

Expozitia cu lucrarile de la examen a fost desfiintata de cativa ani asa ca nu stiu ce au facut de fapt la restul subiectelor...si mai ales nu stiu nimic de grafica folosita

Stiu in schimb cum si-au realizat portofoliile...prea putini au inteles ca un portofoliu trebuie sa-i reprezinte ...toata lumea a copiat cladiri de tot felul si probleme de gd facute in timpul pregatirii...prea putini au avut in minte ca toate plansele se constituie intr-un tot unitar care creeaza o imagine unica despre autor. Au avut de castigat cei care la ultima sectiune au pus lucrari realizate in timp...care demonstrau preocuparea pentru desen cu mult timp in urma...si cei care si-au scos in evidenta calitatile.

 

 

Cateva consideratii generale legate de rezultatele la examen

 

Uitandu-ma pe rezultate am observat urmatoarele:

Au fost 299 de locuri disponibile (unul a fost ocupat din oficiu de olimpic)

 

1-   Anul acesta la proba de desen arhitectura (despre aceasta nota voi vorbi in cele ce urmeaza) a existat o singura nota de peste 9,00...mai precis 9,02...in toti anii anteriori existau intre 4 si 8 note de peste 9,00 (pana la 9,60)

2-   Note intre 8,00 si 9,00 au fost 23!!!...in anii anteriori au fost cam 130-150!!!

3-   Note intre 7,00 si 8,00 au fost 146!!!...in anii anteriori au fost cam 100-120!!!

4-   Note intre 6,00 si 7,00 au fost 129!!!...ingrijorator!!! in anii anteriori au fost cam 20!!!

 

CONCLUZIA: subiectele la examenul de anul acesta au fost neasteptat  de simple...cu toate acestea rezultatele sunt ingrozitoare....275 de copii din cei 300 admisi au note sub 8,00...iar aproape jumatate au note intre 6,00 si 7,00

O alta anomalie: ultima nota cu care s-a intrat la examen (repet poate ati uitat!...nota de la desen) a fost 6,27 dar elevul respectiv a avut 10 la bac...Au fost elevi care au nota la desen peste 7,00 ( 7,40 7,23 7,18...etc. )...si nu au intrat pentru ca au avut o nota mai mica la bac....o fi corect?....nota 7,00 inseamna ca ai rezolvat subiectele corect...adica ai gandit!

 

Eu raman la ideea ca bacul are o pondere prea mare in economia examenului...as prefera intodeauna un student care are placerea de a desena si nu unul care are o nota maxima la bac!!! ( adica acesta din urma este perfect, este mai mult ca perfect, nu are nicio taina la limba romana...acolo unde sigur a gresit in citirea temei la examen!)